Tradiční propagační nástroj, který by neměl chybět žádnému podnikateli či zástupci firmy. Vizitka je tím, co vaši firmu a vás reprezentuje a slouží nejen jako nástroj propagační, ale také informační a reprezentační. Dopřejte si proto vizitky, které budou kvalitně zpracované.

Méně je více

I u vizitek mnohdy platí, že méně je více. Vyvartujte se použití nejrůznějších obrázků, tvarů či mnoha barev na vizitce. Mnohdy je vhodnou cestou jen jednobarevná vizitka, na které nechybí základní informace o vás či firmě. S návrhem vizitek si můžete poradit sami či požádat o pomoc zkušené grafiky, kteří vám s návrhem vizitky hravě poradí. Někdy může být rozhodující i cena tisku vizitek.

Gró firmy

Vizitka by měla svým designem také vyjadřovat gró vaší firmy a korespondovat s jejím zaměřením. Firma na výrobu svítidel se asi nebude reprezentovat vizitkami, na kterých budou barevné květiny nebo zvířátka. Její vizitky mohou nést znak firmy či grafické znázornění lampy. Snažte se, aby vizitky korespondovaly s tím, co potencionálnímu zákazníkovi nabízíte.

Základní informace

Na vizitce samozřejmě nesmí chybět základní informace. V ideálním případě by na vizitce mělo být uvedeno jméno a příjmení, jakou firmu zastupujete, kontakt v podobě telefonního čísla či e-mailu, popřípadě informace doplňující, například adresa firmy. Informace na vizitce se odvíjí od toho, co přesně chcete klientovi sdělit.

Design

Zajímavým způsobem může být zpracován design vizitky. Design celkově obsahuje pozadí, různé obrazce, font písma či doplněné grafické detaily. Celkově by měl design ladit a neměl by být příliš překombinovaný. Klíčové pro vás samozřejmě mohou být i ceny tisku.

Další nástroje

Zapomínat byste ale neměli na další propagační nástroje různého typu a základní vybavení vaší firmy důležitými dokumenty, viz tiskopis.