Vrácení zboží je v dnešní době poměrně jednoduché. Proto jsme si pro vás připravili návod o třech krocích, který vás s veškerými náležitostmi seznámí.
Problematika vrácení zboží zpět do eshopu není tématem jen po Vánocích. Mluví se o ní celý rok. Pokud dostanete zboží, se kterým nebudete spokojeni, můžete ho samozřejmě vrátit. A v tomto článku vám ukážeme, jak na to.
Vrácení zboží
14 denní lhůta pro vrácení zboží je už klasika. Sice se čas od času stane, že reklamace nebo vrácení zboží bývá problematické, ve většině případů ale vše proběhne, jak má. Není se čemu divit. Vždyť se eshopy nejen na vrcholu potravinového řetězce doslova předhánějí v tom, kdo bude mít lepší péči o zákazníka. Jak tedy postupovat, když chcete zboží v dané lhůtě vrátit?
Postup vrácení zboží
Krok 1 – Odstoupení od smlouvy
Než přijde na řadu pozemní přeprava a odeslání zpět do eshopu, musíte vyřešit právní stránku věci. Ke zboží je totiž potřeba přiložit i jednostranné odstoupení od smlouvy. Na stránkách eshopů zpravidla naleznete šablonu. Pokud ji tam nenajdete, porozhlédněte se po internetu. Šablon určitě naleznete více než dost.
Pečlivé zabalení zboží
Balík zabalte opravdu pečlivě. Myslete i na případné špatné zacházení ze strany dopravce, případě eshopu. U křehkých předmětů použijte bublinkovou folii. Nezapomeňte ani na dokonalé utěsnění veškerých otvorů, aby nedošlo k samovolnému otevření. S takto zabaleným balíčkem pak můžete začít řešit jeho odeslání zpět do obchodu.
Odešlete zboží zpět
Smlouvu a zboží máte zabaleno, teď už vám zbývá jen vše odeslat. Přeprava zásilek je dostupná u celé řady poskytovatelů. Zaběhněte na poštu, případně zvolte alternativního dopravce. Rozhodněte se podle doby odeslání, ale i dalších benefitů. A nezapomeňte ani na správnou adresu příjemce. Adresa pro reklamaci nebo vrácení zboží se totiž může výrazně lišit.