Realizace většího projektu, na kterém se podílí více lidí, není jednoduchý úkol. Pokud jste při ní v minulosti ztroskotali, zřejmě jste se nedrželi základních pravidel. Nejsou složitá, jen je nesmíte ignorovat.
Ujasněte si cíle
Než se pustíte do práce, zamyslete se nad tím, zda máte ucelenou představu o konečném výstupu. Bez ohledu na to, zda jde o projekt pro klienta, nebo pro vás, mějte jasno o cíli. Pracovat na něčem neurčitém je obvykle ztráta času.
Sežeňte si projektového manažera
Můžete se obklopit schopnými lidmi s vynikajícími referencemi, ale bez řídícího pracovníka, který je bude průběžně motivovat a sledovat, zda vše probíhá dle původního plánu, se práce stane utrpením. Připusťte si, že projektový manažer má v týmu opodstatnění a poohlédněte se po někom schopném.
Pořiďte si CRM systém
S papírem a tužkou si nevystačíte. Nezapomeňte, že žijeme v digitální době a CRM systém již dávno není nadstandard, ale naopak „must have“ každého projektového manažera i členů realizačního týmu. Kvalitní software pro řízení projektů vám díky automatizaci některých úkonů a synchronizaci dat ušetří spoustu času.
Velké projekty rozporcujte na menší
Rozdělíte-li projekt na menší části, snížíte potenciální rizika a zjednodušíte případnou realizaci změn v průběhu procesu. Pro každou jednotlivou část mějte konkrétní termín dokončení. Na blížící se deadline vás upozorní CRM systém.
Nepodceňujte rizika a definujte jejich řešení
Konkrétní projektová rizika vždy závisí na charakteru projektu. Obecně se může jednat o problémy v komunikaci, sociální rizika (např. nedostatečná kvalifikace pracovníků nebo nedostatečná motivace), technologická, interní a externí rizika. Nepodceňujte proto význam vypracování detailního plánu projektových rizik a navrhněte účinné mechanismy jejich řešení. Nikdy nevíte, kdy se vám bude hodit.