Jedním z nejdůležitějších aspektů úspěšného podnikání usilovat o zákazníky, kteří se vracejí. Vracející se neboli věrní zákazníci jsou nejen skvělým zdrojem příjmů, ale také známkou toho, že vaše firma poskytuje produkty a služby, s nimiž jsou lidé více než spokojeni. Jak tedy docílit toho, aby se nakupující napříště nevydali ke konkurenci?
Spouštějte věrnostní programy
Buďte štědří a nabízejte věrnostní programy, které zákazníky odmění za to, že u vás budou nakupovat i v budoucnu. Poskytněte jim atraktivní pobídky, jako jsou slevy, doprava zdarma nebo exkluzivní přístup ke speciálním produktům. Spokojení zákazníci se budou s větší pravděpodobností vracet, když budou vědět, že za svou věrnost dostanou něco navíc.
Poskytujte kvalitní výrobky a služby
Ujistěte se, že poskytujete dostatečně kvalitní výrobky a služby za rozumnou cenu. Tím posílíte šanci na spokojený nákup a zároveň zvýšíte pravděpodobnost, že se k vám zákazníci vrátí i pro další produkty.
Zlepšete úroveň zákaznického servisu
Špičkový zákaznický servis rozhodně přispěje k tomu, že se zákazníci budou cítit oceněni a váženi. Nemeškejte s reakcí na jejich dotazy, dávejte jim užitečné rady a vždy se snažte jít nad rámec toho, co po vás požadují.
Komunikaci vám usnadní kvalitní CRM systém, který vždy pracovníkům zákaznické podpory zajistí okamžitý přístup k potřebným informacím.
Buďte aktivní na sociálních sítích
Sociální média představují další chytrý způsob, jak zůstat v kontaktu se zákazníky a povzbudit je k návratu. Zveřejňujte užitečný obsah, komunikujte se zákazníky o zajímavých tématech a reagujte na jejich zpětnou vazbu. Vaše pozornost zajistí, aby se cítili váženě.
Neustávejte v kontaktu ani po nákupu
Vaše práce nekončí, ani když zákazník nakoupí. Proveďte s ním následnou kontrolu a ujistěte se, že je spokojený – třeba se ho a zeptejte, jestli s něčím nepotřebuje pomoc. Takovým přístupem ukážete, že vám spokojenosti nakupujících skutečně záleží.
Dodržováním výše vedených tipů zajistíte, že se k vám zákazníci budou vracet a nakupovat znovu a znovu. S analýzou jejich chování a stejně tak i s personalizací a zkvalitňováním zákaznického servisu vám pomůže například tento CRM v Outlooku 365.